sunsetplane

INTRODUCTION BY CORONAVIRUS

The Spanish Association of Commercial Civil Pilots in collaboration with the Spanish Union of Airline Pilots (SEPLA) have deemed it opportune to join forces and work together in the development of a Pilot Support Program, through which a pilot can receive private and confidential help to discuss issues related to your emotional well-being. The confidentiality of the process is absolute, except in certain circumstances clearly defined in standard medical practice and is based fundamentally on the figure of peers, pilots who are trained in psychological first aid skills that can help the pilot manage his/her problems.

This program will have proactivity, confidentiality and protection of user data as reference values, in order to guarantee the levels of confidence necessary for the proper development and operation of the program, making these values compatible with the detection and resolution of problems detected for the benefit of safety.

Due to the alert situation we are going through, now more than ever, we want to make this service available to you.

It is very simple, call number +34 649092801. A colleague will take note of your contact information so that a peer can call you back as soon as possible and in the first conversation with the Peer will be established the best way to help you; either supporting you directly or directing you to the most appropriate person.

Together, we will win!

Do you want to get in touch with us?

faq

Got questions?